مقالات علمی ثبت علامت تجاري ،مقالات ثبت برند تجاری، مدیریت فروش، 09123707174،مدیریت بازاریابی، فنون مذاکره، اصول بازاریابی، اهداف نام تجاری، برند، مزایا، بازاریابی، چگونگی موفقیت، بازار، مارکت، نام تجاری، علائم تجاری، برند، لوگو، اسم تجاری، نشان تجاری، اصول مدیریت، بازار هدف، محصول ، محصولات، کالا، برندسازی، پرورش برند، بازارسازی، افزایش فروش، تبلیغات هویت نام تجاری (Brand identity) > پایگاه تخصصی ثبت و خرید و فروش برند تجاری، وکالت در مالکیت معنوی، کارشناس رسمی دادگستری
چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403      01:02
 
 
ثبت برند تجاری





منوی داخلی
خانه
کارشناس رسمی
ترخیص کالا،بازرگانی
خدمات ثبتی و حقوقی
مقالات
برگزیده
تالار گفتگو
تماس با ما
Customs Clearance
International Reg
DnnForge - NewsArticles
04

هویت نام تجاری (Brand identity)

  ویوان نیوز: هویت نام تجاری (Brand identity) تصویری است که ما برای آن نام تجاری می‌سازیم. حال هرچقدر کیفیت این شخصیت و حقیقت به ایماژ و هویتی که ما از طریق تبلیغات به آن داده‌ایم نزدیک باشد، درصد موفقیت آن‌ نام تجاری بیشتر است. برای درک بیشتر مطلب مثالی می‌آوریم

جوراب ژیل (Jil) از جمله کالاهایی بود که یک شرکت تبلیغاتی در ترکیه به نام (Ajams Ada) برای آن تبلیغ بسیار موفقی ساخت. شعار آن «جوراب‌های قدیمی ‌خود را دور اندازید، ژیل می‌آید» بود. تبلیغ تلویزیونی این جوراب به قدری جذاب بود که به زودی در میان مردم جای خود را باز کرد و همه شروع به صحبت کردن از آن کردند. پس از آن شرکت توزیع‌کننده جوراب، شروع به توزیع آن در فروشگاه‌های سطح شهر کرد. در ابتدا فروش بسیار موفق و بالایی عاید آن شد. اما به سرعت منحنی فروش با مسیر نزولی رو‌به‌رو شد. چندی نگذشت که مجبور به جمع‌آوری آن شدند. در حال حاضر کالایی با نام جوراب ژیل وجود ندارد. چرا؟ کیفیت کالا بسیار پایین بود و به سرعت پاره می‌شد
اما چیزی که جلب توجه کرد سرعت نزول آمار فروش این جوراب بود. نتیجه‌ای که حاصل شد این بود که «تبلیغ خوب کالای بد را به سرعت نابود می‌کند.» عدم هماهنگی میان حقیقت کالا (که بی‌کیفیت بود) و ایماژ آن (که آن را بسیار با کیفیت نشان می‌داد) باعث جمع شدن سریع آن از فروشگاه‌ها شد. مصرف‌کننده احساس کرد به او دروغ گفته‌اند و دروغگو را به سرعت به سزای اعمالش رساند
این قضیه فقط برای بازار و نام‌های تجاری موجود در آن صدق نمی‌کند، بلکه برای ستارگان، هنرپیشگان و سیاستمداران نیز صحت دارد
مجلـه (Der Spiegel) اشپیگل با چاپ مقاله‌ای از برند کروتز (Berand Kreutz) او را به عنـوان نابغه تبلیغات معـرفی می‌کند. در این مقاله کروتز معتقد است نام‌های تجاری‌ای به موفقیت دست می‌یابند که قادر باشند بین نام تجاری و مصرف‌کننده پل ارتباطی ایجاد کنند که این پل چیزی جز یک ایده یا یک مفهوم نیست و برای درک بیشتر، چند نمونه می‌آورد
(Marlboro) 
مالبورو – آزادی 
(Mercedes) 
مرسدس – احترام 
(RedBull) 
ردبول – حرکت 
(Disney) 
دیزنی – فانتزی 
در پشت هر نام تجاری قوی یک ایده و مفهوم قوی وجود دارد که در زندگی مصرف‌کننده جایی برای خود باز می‌کند. آیا برای نام‌های تجاری‌ای که در ایران وجود دارد می‌توان چنین مفاهیمی‌ استخراج کرد؟ یعنی به محض شنیدن نام تجاری در شما حس مربوط به آن مفهوم ایجاد می‌شود؟ 
اگر در آرزوی دستیابی به یک جامعه و اقتصاد توسعه یافته هستیم، می‌بایست نام‌های تجاری و مفاهیم قوی در خور آن ایجاد کنیم
آیا نام‌های تجاری (Brands) فانی هستند؟ 
مساله بزرگ وقوی بودن این نام‌ها نیست، مساله قدرت تطبیق و نوسازی خود است. یعنی نام‌هایی که دائما موقعیت خود را در ذهن مصرف‌کننده با ایجاد تفاوت با نام‌های دیگر حفظ می‌کنند قادر به حفظ حیات خود هستند. چنانکه «گجان گرانت» گفته است: « به مانند کوسه ماهی‌ها یا دائما در حرکت باش یا مرگ را بپذیر » فقط گاهی این تغییرات بدون توجه به ارزش‌های پایه (Core Values) نام تجاری صورت می‌گیرد که خسارت جبران‌ناپذیری درپی دارد. برای نمونه در سال 1986 کوکاکولا تصمیم گرفت تا مزه نوشیدنی خود را تغییر دهد
این تغییر با شکست روبه‌رو شد و مجبور شدند برای حفظ فروش سابق خود طعم را به مزه قبلی تغییر دهند. چنانکه از صورت قضیه پیداست در این نوسازی و ایجاد تغییر راه را به اشتباه رفته بودند
سرجیوزیمان ( معمار این اشتباه بزرگ و گران تجربه خود را در کتاب The End of Ad شرح داده است. نام‌های تجاری می‌توانند فانی باشند، می‌توانند عمر جاودان داشته باشند. همه اینها بستگی به درک آنها از مفهوم تغییر دارد. شما چه درکی از مفهوم تغییر دارید ؟ 
در روز جمعه 2 آوریل 1993، روزی که در ادبیات بازاریابی از آن به عنوان « جمعه سیاه » یاد می‌شود، چیزی که باعث تعجب همگان شد، این بود که مارلبورو(Marlboro) یکی از قوی‌ترین نام‌های تجاری جهان قیمت‌های خود را تا 20درصد کاهش داد. این غول افسانه‌ای دنیای بازاریابی که چهل سال پیش از آن با طرح یک گاوچران توسط لئوبرنت (Leo Berrnett) به یکی از قوی‌ترین چهره‌های بازار دخانیات تبدیل شده بود، داشت ترک می‌خورد
با اعلام این تخفیف در همان روز کوکاکولا، پپسی‌، پروکتروگمبل (Procter&Gamble) و بسیاری از نام‌های تجاری مطرح در دنیا شاهد کاهش قیمت سهام خود در بازار بورس بودند. سال‌ها مارلبورو با از پا درآوردن رقبای خود در بازار دخانیات جهان به غولی بدل شده بود و اینک هیچ یک از راهکارهای بازاریابی برای نجات او کافی شمرده نمی‌شد و راه‌چاره‌ای جز کاهش قیمت در میان نبود. اشتباه در کجای کار بود؟ چه کسی خیانت کرده بود؟ بازار‌؟ متخصصین بازاریابی‌؟ مصرف کننده‌؟ یا این که نام‌های تجاری آنقدر که تصور می‌کردیم قوی نبودند‌؟ آیا هدف از ایجاد نام تجاری این نبود که مصرف کننده حاضر به پرداخت قیمت بالاتری برای آن در مقایسه با مارک‌های رقیب شود؟ 
پس چرا این گونه نشد؟ کجای راه را اشتباه رفته بودند‌؟ 
مساله را در عدم تمرکز جست‌وجو کردند. تعداد زیاد نام‌های تجاری فیلیپ موریس – شرکت ایجادکننده نـام تجاری مارلبورو- باعث شده بود تا تمرکز کافی بر روی نام مطرح خود مارلبورو نداشته باشد. راه حل را در کاهش این تعداد یافتند. تنها فیلیپ موریس پا در این وادی تازه ننهاد. بسیاری از غول‌های تجاری شروع به کم کردن نام‌های تجاری خود کردند و بدین ترتیب میزان بودجه تبلیغات و سعی و تلاش برای پیش بردن نام‌های تجاری باقـی مانده افزایش یافت. (قانون افزایش خطوط ضمیمه )

منبع: brandstox

تعداد امتیازات: (3) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (3139)
RSS comment feed
کد خبر: 19428

نظرات ارسال شده

1
# Yeezy Outlet (يکشنبه 21 فروردین 1401 11:11 ق.ظ)
工場販売,공장 판매,Factory sales,Fabrikverkauf,Заводские продажи,مبيعات المصنع
[url=https://www.adidasyeezyoutlet.org/]Adidas Yeezy Outlet[/url]
[url=https://www.adidasyeezyoutlet.us/]Adidas Yeezy[/url]
[url=https://www.airmax2022.us/]Air Max[/url]
[url=https://www.jordan23.us/]Jordan 23[/url]
[url=https://www.jordanair.us/]Jordan Air[/url]
[url=https://www.jordanoutlet.us/]Jordan Outlet[/url]
[url=https://www.jordanshoe.us/]Jordan Shoe[/url]
[url=https://www.newyeezyv2.org/]by2456[/url]
[url=https://www.newyeezyv2.org/]new yeezy v2[/url]
[url=https://www.nikeonline.us/]Nike Online[/url]
[url=https://www.nikevapormax.us/]Nike Vapor Max[/url]
[url=https://www.yeezyboost350outlet.us/]Yeezy Boost 350 Outlet[/url]
[url=https://www.yeezydiscount.us/]Yeezy Discount[/url]
[url=https://www.yeezydiscountsrore.us/]Yeezy Discount Srore[/url]
[url=https://www.yeezyoutlet.us/]Yeezy Outlet[/url]
[url=https://www.yeezyoutletonline.us/]Yeezy Outlet Online[/url]
[url=https://www.yeezyshoesoutlet.us/]Yeezy Shoes Outlet[/url]
[url=https://www.yeezysv2.com/]buy yeezy v2 online[/url]
[url=https://www.yeezysv2.com/]buy yeezys 2[/url]
[url=https://www.yeezysv2.com/]v2's yeezy[/url]
[url=https://www.yeezysv2.com/]where to buy yeezy v2 online[/url]
[url=https://www.yeezysv2.com/]yeezy 2 for sale cheap[/url]
[url=https://www.yeezyv2.com/]750 v2[/url]
[url=https://www.yeezyv2.com/]buy yeezy v2 online[/url]
[url=https://www.yeezyv2.com/]v2's yeezy[/url]
[url=https://www.yeezyv2.com/]yeezy boost outlet[/url]
[url=https://www.yeezyv2.com/]yeezy slide resin 2021[/url]
[url=https://www.yeezyv2.com/]yezzy 450[/url]
[url=https://www.yeezyv2.org/]adidas yeezy foam rnnr ararat[/url]
[url=https://www.yeezyv2.org/]where to buy yeezy v2 online[/url]
[url=https://www.yeezyv2.org/]yeezy 500 high frosted blue[/url]
[url=https://www.yeezyv2.org/]yeezy boost 700 enflame amber[/url]
[url=https://www.yeezyv2.org/]yeezy earth[/url]
[url=https://www.yeezyv2.org/]yeezy fade[/url]
[url=https://www.yeezyv2.org/]yeezy mono ice sizing[/url]
[url=https://www.yeezyv2.org/]yeezy mono ice[/url]
[url=https://www.yeezyv2.org/]yeezy v2[/url]
[url=https://www.yeezyv2sales.org/]Yeezy V2 Sales[/url]
Adidas Yeezy Outlet

Adidas Yeezy

Air Max

Jordan 23

Jordan Air

Jordan Outlet

Jordan Shoe

by2456

new yeezy v2

Nike Online

Nike Vapor Max

Yeezy Boost 350 Outlet

Yeezy Discount

Yeezy Discount Srore

Yeezy Outlet

Yeezy Outlet Online

Yeezy Shoes Outlet

buy yeezy v2 online

buy yeezys 2

v2's yeezy

where to buy yeezy v2 online

yeezy 2 for sale cheap

750 v2

buy yeezy v2 online

v2's yeezy

yeezy boost outlet

yeezy slide resin 2021

yezzy 450

adidas yeezy foam rnnr ararat

where to buy yeezy v2 online

yeezy 500 high frosted blue

yeezy boost 700 enflame amber

yeezy earth

yeezy fade

yeezy mono ice sizing

yeezy mono ice

yeezy v2

Yeezy V2 Sales

https://www.adidasyeezyoutlet.org Adidas Yeezy Outlet
https://www.adidasyeezyoutlet.us Adidas Yeezy
https://www.airmax2022.us Air Max
https://www.jordan23.us Jordan 23
https://www.jordanair.us Jordan Air
https://www.jordanoutlet.us Jordan Outlet
https://www.jordanshoe.us Jordan Shoe
https://www.newyeezyv2.org by2456
https://www.newyeezyv2.org new yeezy v2
https://www.nikeonline.us Nike Online
https://www.nikevapormax.us Nike Vapor Max
https://www.yeezyboost350outlet.us Yeezy Boost 350 Outlet
https://www.yeezydiscount.us Yeezy Discount
https://www.yeezydiscountsrore.us Yeezy Discount Srore
https://www.yeezyoutlet.us Yeezy Outlet
https://www.yeezyoutletonline.us Yeezy Outlet Online
https://www.yeezyshoesoutlet.us Yeezy Shoes Outlet
https://www.yeezysv2.com buy yeezy v2 online
https://www.yeezysv2.com buy yeezys 2
https://www.yeezysv2.com v2's yeezy
https://www.yeezysv2.com where to buy yeezy v2 online
https://www.yeezysv2.com yeezy 2 for sale cheap
https://www.yeezyv2.com 750 v2
https://www.yeezyv2.com buy yeezy v2 online
https://www.yeezyv2.com v2's yeezy
https://www.yeezyv2.com yeezy boost outlet
https://www.yeezyv2.com yeezy slide resin 2021
https://www.yeezyv2.com yezzy 450
https://www.yeezyv2.org adidas yeezy foam rnnr ararat
https://www.yeezyv2.org where to buy yeezy v2 online
https://www.yeezyv2.org yeezy 500 high frosted blue
https://www.yeezyv2.org yeezy boost 700 enflame amber
https://www.yeezyv2.org yeezy earth
https://www.yeezyv2.org yeezy fade
https://www.yeezyv2.org yeezy mono ice
https://www.yeezyv2.org yeezy mono ice sizing
https://www.yeezyv2.org yeezy v2
https://www.yeezyv2sales.org Yeezy V2 Sales

ارسال نظر جدید

نام (الزامی)

ایمیل (الزامی)

وب سایت