مقالات علمی ثبت علامت تجاري ،مقالات ثبت برند تجاری، مدیریت فروش، مدیریت بازاریابی، فنون مذاکره، اصول بازاریابی، اهداف نام تجاری، برند، مزایا، بازاریابی، چگونگی موفقیت، بازار، مارکت، نام تجاری، علائم تجاری، برند، لوگو، اسم تجاری، نشان تجاری، اصول مدیریت، بازار هدف، محصول ، محصولات، کالا، برندسازی، پرورش برند، بازارسازی، افزایش فروش، تبلیغات دزدیده شدن ایده پایان کار نیست > پایگاه تخصصی ثبت علائم تجاری و خرید و فروش برند تجاری
جمعه 29 شهريور 1398      22:06
ثبت برند تجاری





منوی داخلی
خانه
کارشناس رسمی
ترخیص کالا،بازرگانی
خدمات ثبتی و حقوقی
مقالات
برگزیده
تالار گفتگو
تماس با ما
Customs Clearance
International Reg
DnnForge - NewsArticles
09

دزدیده شدن ایده پایان کار نیست

شما ایده‌ای برای راه‌اندازی یک کسب و کار دارید. به جزییات فکر می‌کنید. برنامه‌ریزی می‌کنید. به نیازهای پیاده‌سازی ایده توجه می‌کنید. اما ایده شما به شکلی دزدیده می‌شود. مثلا ایده‌ خود را برای شخصی تعریف می‌کنید و او می‌رود و دست‌ به‌کار می‌شود. چه اتفاقی خواهد افتاد؟ شما چه کار خواهید کرد؟

در این شرایط به نظر میاد که همه نقشه‌ها بر باد رفته‌اند و تمام شانس‌ها از بین رفته‌اند و دیگر کار بر روی اون ایده ارزشی نخواهد داشت. اما به موضوع می‌توان از زاویه‌ای دیگر نگاه کرد.

۱- اگر موضوع ایده در حوزه تخصص شما باشد، بدون شک شما جزییاتی را برای موفقیت کسب و کار خود در نظر می‌گیرید که دیگران نمی‌توانند آن‌ها را ببینند و اتفاقا همین جزییات می‌تواند به‌عنوان مزیت رقابتی در نظر گرفته شود و کسب و کار شما را موفق‌ کند.

۲- کسی که ایده را اول پیاده می‌کند با ریسک‌هایی مواجه خواهد شد. مثلا عدم پذیرش در بازار. یا ممکن است اشتباهاتی داشته باشد که بتوان از آن‌ها درس گرفت. پیاده‌سازی اولیه یک ایده گاهی مثل راه رفتن در تاریکی است. کسی نمی‌داند چه پیش خواهد آمد. همیشه اولین بودن و تاکید بر اولین بودن الزاما شرط موفقیت نخواهد بود.

۳- ایده‌ها معمولا ارتباطی با شخصیت و روحیه‌ی افراد دارند. یعنی شما به‌عنوان صاحب ایده می‌توانید از ویژگی‌های شخصی خودتون در پرورش و به ثمر رسیدن ایده استفاده کنید که این به‌معنی متمایز شدن کسب و کار شما با دیگران خواهد بود. پس اگر از این ویژگی‌ها درست استفاده کنید، هنوز شانس برنده شدن خواهید داشت.

۴- کسی که ایده‌هایی را کپی می‌کند یا می‌دزدد معمولا به سود مقطعی و کوتاه مدت فکر می‌کند. رویکردهای مدیریتی و داشتن دورنمای کاری است که بین کسب و کارها تفاوت ایجاد می‌کند. داستان خرگوش و لاک‌پشت را که به‌خاطر دارید؟

شکی نیست که این موارد برای همه نوع کسب و کار و همه نوع ایده صادق نیست. ماهیت بعضی از کسب و کارها ایجاب می‌کند تا نه‌تنها اولین ارائه کننده خدمات یا محصولات باشند بلکه تنها ارئه کننده هم باشند. اما موضوع این مطلب در مورد به‌دست آوردن یک دید کلی از ایده و تبدیل آن به کسب و کار است.

منبع: http://thecoach.ir
تعداد امتیازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (1268)
RSS comment feed
کد خبر: 19438

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام (الزامی)

ایمیل (الزامی)

وب سایت