مقالات علمی ثبت علامت تجاري ،مقالات ثبت برند تجاری، مدیریت فروش، 09123707174،مدیریت بازاریابی، فنون مذاکره، اصول بازاریابی، اهداف نام تجاری، برند، مزایا، بازاریابی، چگونگی موفقیت، بازار، مارکت، نام تجاری، علائم تجاری، برند، لوگو، اسم تجاری، نشان تجاری، اصول مدیریت، بازار هدف، محصول ، محصولات، کالا، برندسازی، پرورش برند، بازارسازی، افزایش فروش، تبلیغاتکارشناس رسمی،09123707174 شکوهی ،کارشناس دادگستری،کارشناس امورگمرکی،کارشناس امور گمرکی،کارشناس رسمی دادگستری، کارشناس رسمی دادگستری امور گمرکی
شنبه 06 مرداد 1403      05:05
 
 
لینک


 

ثبت برند تجاری





آمار بازدید
منوی داخلی
خانه
کارشناس رسمی
ترخیص کالا،بازرگانی
خدمات ثبتی و حقوقی
مقالات
برگزیده
تالار گفتگو
تماس با ما
Customs Clearance
International Reg
مقالات
11

بایدها و نبایدهای کارشناسی

 بایدها و نبایدهای کارشناسی 

 
نحوه برخورد با طرفین پرونده، وکلای آنها و قضات دادگاهها از اهمیت بسزایی در کارشناسی برخوردار می باشد. به نظر نگارنده،  بخشی مهمی از شکایات بر علیه کارشناسان دقیقا بدلیل ذهنیت های منفی است که ما کارشناسان چه بسا نادانسته و نخواسته در ذهن دیگران می کاریم. نحوه گفتار و کردار ما نقش بسزایی در جلوگیری از شکایات دارد. در زیر به مواردی که بنا به سالها تجربه کارشناسی کسب گردیده تقدیم شما میشود
 
- نگوییم که نظریه مبتنی بر تشخیص کارشناسی ما بی ایراد و بی نقصان است.  بگوئیم که من نهایت سعی ام را بعمل می آورم تا با اتکا به دانش و تجریه فنی و کارشناسی ام و با همفکری با خردمندان و پیشکسوتان کارشناسی به بهترین تشخیص دست یافته و نظریه خود را ارائه نمایم. صادقانه بگوئیم این فقط یک نظریه است  و قاضی پرونده با وجود تمامی جهات و در صورت لزوم ارجاع به هیات کارشناسی، به یقین قضایی رسیده و رای خود را صادر خواهد نمود. تاکید کنیم که نظریه فقط جنبه ارشادی برای قاضی دارد. تصمیم گیرنده نهایی ، قاضیست.
 
- نگوییم مشکل شما به من ربطی ندارد. بگوئیم سعی میکنم خود را جای شما بگذارم و با نگاه و انتظار شما به کارشناس و کارشناسی نگاه کنم. یعنی چی؟ یعنی هر آنچه برای خود دوست می دارم، برای دیگران هم دوست دارم.
 
- عصبانیت و تندخویی طرفین پرونده خصوصا مال باختگان را درک کنیم، با آنها مدارا کنیم، سعی کنیم آنها را آرام کنیم .  کارشناسی فقط بررسی فنی یک پرونده نیست. کارشناسی کامل نمیشود مگر با درک و فهم عمیق درد مردم. درد آنها را درد خود بدانیم ، باور کنیم که: بنی‌آدم اعضای یکدیگرند، که در آفرینش ز یک گوهرند. با این وجود مواظب باشیم تحت تاثیر احساسات قرار نگیریم،  مواظب باشیم احساسات بر عقل ما غلبه نکند. اجازه ندهیم اسب چموش احساسات ما را به بیراه ببرد.
 
- حتی یک بچه شیرخواره هم حس ششم دارد، با نگاه به چشمان ما متوجه ذات و نیات ما میشود، مردم به اندازه خودشان آدم شناس هستند، از نگاه ما، از طرز و تن صدای ما، از کوچکترین حرکات و سکنات ما پی به نیات ما می برند. ثابت کنیم که دلمان در گرو طرف دیگر پرونده نرفته است.
 
- کارشناس باید نگاهی موشکافانه به مدارک و اظهارات طرفین پرونده داشته باشد.  به طرفین پرونده بفهمانیم که ریزبینی ما برای کشف حقیقت است نه بازجویی و مچ گیری، نه کسب مدرکی بر علیه او و بنفع طرف مقابل پرونده.
 
- شنونده خوبی باشیم، به جلب اعتماد طرفین پرونده کمک می کند، به آنها ثابت خواهد کرد که واقعا می خواهیم مشکل آنها را حل کنیم، مضافا اینکه گاها در لابلای گفتارهای طرفین پرونده ، حقایقی گفته می شود که بعنوان سرنخ می تواند برای کارشناسی ما مفید باشند.
 
- اگر صلاحیت اظهارنظر در موضوع ارجاعی را نداریم ، توانایی درک و فهم مسئله را نداریم، قادر به حل مسئله و مشکل مردم نیستیم ، شجاعانه اعلام کنیم بلد نیستیم و استعفای خود را به مرجع ارجاع کار اعلام نماییم. مال و آبرو و چه بسا جان مردم را بازیچه تصورات اشتباه خود قرار ندهیم. صلاحیت مندرج در پروانه مان دلیل بر این نمی شود که خود را عالم به تمام علوم بدانیم. 
 
- در مواجه با طرفین پرونده، به هیچ وجه قضاوت نکنیم، بر له یا علیه هیچ یک چیزی نگوییم، انتظار و امیدواری بی جا در دیگران بوجود نیاوریم، عدم رعایت این نکته گاها هزینه هایی برای کارشناس در پی خواهد داشت.
 
- صداقت شاه کلید جلب اعتماد دیگران است. به هر روش و طریقی که می دانید و می شناسید ، به طرفین پرونده ثابت کنید که صادقانه سعی دارید پرونده آنها را  رمزگشایی کرده تا به یک نظریه مستدل و مستند و منجز برسید.
 
✍نویسنده: غلامرضا گلستانی نسب، کارشناس رسمی دادگستری
 
 

همچنین چنانچه پرونده شما در دادسرا مطرح شده و نیاز به بررسی تخصصی دارد ، بهتر است از قاضی شعبه درخواست کارشناس نموده و با بررسی کارشناسی و تخصصی به حق خود خواهید رسید.

جهت مشاوره تماس بگیرید

09123707174

02144381154

 
 
کارشناس رسمی،کارشناس دادگستری،کارشناس امورگمرکی،کارشناس امور گمرکی،کارشناس رسمی دادگستری،کارشناس رسمی دادگستری گمرکی،کارشناس رسمی گمرکی،کارشناس رسمی امورگمرکی،کارشناس دادگستری گمرک،کارشناس دادگستری بازرگانی، تعرفه کارشناس رسمی، حق الزحمه کارشناسی، هزینه کارشناس رسمی، انتخاب کارشناس رسمی
شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری کشور
سامانه کارشناسان قوه قضاییه
لیست کارشناسان رسمی دادگستری
سامانه کارشناسان رسمی دادگستری
نمونه سوالات کارشناس رسمی دادگستری
جستجوی کارشناسان رسمی دادگستری
سامانه کارشناس رسمی دادگستری
تعرفه کارشناسان رسمی دادگستری
تعداد امتیازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (43)
RSS comment feed
کد خبر: 19460

نظرات ارسال شده

1
# مدیر سایت (جمعه 11 خرداد 1403 01:35 ب.ظ)
خیلی عالی

ارسال نظر جدید

نام (الزامی)

ایمیل (الزامی)

وب سایت