فرم اظهارنامه ثبت علامت تجاري ،فرم اظهارنامه ثبت علائم تجاري، 02144283672,فرم اظهارنامه ثبت نام تجاري،فرم اظهارنامه ثبت برند، تمدیدبرندتجاري، تمدید،انتقال،نشان تجاري،انتقال،مالکيت صنعتي،طبقه بندي کالا،ثبت موسسه،ثبت بين المللي،مادريد،اضافه کالا،اضافه طبقه،هزینه ثبت،مدارک ثبت، تقاضانامه ثبت، تقاضانامه ثبتی، فرم تقاضانامه فرم اظهارنامه ثبت علائم تجاری
سه شنبه 29 اسفند 1402      14:12
 
 





فرم اظهارنامه ثبت علامت تجاری

دستورالعمل نحوه تنظیم فرم اظهارنامه ثبت علامت تجاری


طبق ماده 30 ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری:

علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی ر از هم متمایز سازد .


متقاضی یا متقاضیان ثبت می توانند پس از تکمیل اظهار نامه نسبت به چاپ آن اقدام و با انضمام مدارک لازم به اداره ثبت علامت به نشانی:
میدان امام خمینی خیابان فیاض بخش (ضلع شمالی پارکشهر)– جنب ساختمان شماره یک سازمان ثبت ا  مراجعه و تسلیم نمایند.

 

شماره تماس جهت مشاوره و ثبت برند: 09123707174

 

مراحل ثبت برند در ایران را از کجا شروع کنم؟

نحوه ثبت برند در سامانه به چه صوت می باشد؟

مدارک ثبت برند را توضیح دهید؟

قرارداد ثبت برند چگونه تنظیم می شود ؟

هزینه ثبت برند به چه میزان است؟

 

ثبت برند تجاری

نام های دیگر برند که قابلیت استفاده دارند به شرح زیر می باشد:

•           برند
•           نمانام
•           مارک
•           نماد
•           نام
•           عبارت
•           طرح

 

ویژگی های برند مناسب

یک برند موفق و دارای تاثیر نیرومند باید شامل موارد زیر باشد:

 

•        برند می بایست متناسب با فعالیت انتخاب شود.

•        برند می بایست دارای جایگاه مناسب باشد.

•        برند می بایست برای شنونده الهام بخش باشد.

•        برند می بایست کم نظیر و منحصر به فرد باشد.

•        برند می بایست دارای جذابیت و گیرایی باشد.

•        برند می بایست دارای هویتی متناسب با منطقه ارائه خدمات و فروش کالا باشد.

 

برند از نظر مصرف کننده

 

برندی که ثبت می شود از دید شنونده باعث ارجاع به موارد زیر می شود:

•           وقتی نام برند به گوش شنونده نواخته می شود مصرف کننده منشاء و یا مبداء برند را به یاد می آورد.

•           وقتی مصرف کننده به برندی اعتماد کند در ذهن خود نسبت به برند اعتماد شده خطرپذیری کمتری را احساس میکند.

•           وقتی مصرف کننده به برندی اعتماد کند هزینه پرس و جو و تبلیغات کمتری برای صاحب برند شامل می شود.

•           وقتی مصرف کننده به برندی اعتماد کند همیشه در ذهن خود کیفیت خوب آن را در نظر میگیرد.

پس با موارد ذکر شده حتماً در برند سازی برای مصرف کننده ارزش قائل شویم.

 

نمونه برند

نمونه برند به این صورت می باشد که فقط نام آن برند ثبت گردد و شکل نوشته خالی می باشد و هیچگونه لوگوئی ندارد. مانند برند بهار

تفاوت ثبت برند و لوگو

برند و لوگو هریک دو روی یک سکه هستند که نباید آن ها را به یک معنی متصور شد و مورد استفاده قرار داد چرا که دو معنا و خاصیت متفاوت دارند.

برند به نام تجاری یک کالا و یا خدمات یک شخص حقیقی یا حقوقی گفته می شود. توجه داشته باشید که مراحل ثبت برند در هر دو موضوع ثبت لوگو و برند یکسان می باشد و هزینه ثبت برند در هر دو مورد یکسان می باشد.

درحالی که لوگو شکل یا تصویری از یک علامت خاص است که گاهاً به برند ها الحاق می شوند. ثبت برند و لوگو به صورت فارسی و لاتین در دنیای کسب و کار صورت می پذیرد. استفاده از برند تحت مالکیت به منظور ایجاد تمایز می باشد.

هدف از ثبت برند

برند نشانی است که قادر است کالا های تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط شخص حقیقی یا حقوقی را از کالاها و یا خدمات سایر اشخاص حقیقی یا حقوقی متمایز نماید.

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تعامل فکری هر دقیقه به تعداد افرادی که تمایل به ارائه محصولات جدید و یا خدمات منحصر به فرد خود دارند افزوده می شود.

این افراد سعی می کنند تا مخاطبان و مشتریان خود را از هر طریق جذب کنند و آنچه مسلم است این است که اولین شرط برای ماندگاری در ذهن مخاطبین و مشتریان داشتن یک نام و یا برند خاص و منحصر به فرد است. این برند به نوعی معرف اصلی افراد و کمپانی هاست.

نام تجاری یا همان برند برای تمایز افراد، محصولات و خدماتشان از یکدیگر به کار می رود و به عبارتی دیگر تضمین کننده این است که رقبا با ارائه خدمات مشابه نمی توانند از سال ها زحمت و تلاش آن ها سوء استفاده کنند و چنانچه مرتکب چنین عملی شوند مالک نام و برند می تواند با تکیه بر گواهی ثبت برند اقدام به شکایت در مراجع صالح نماید.

برند در واقع عبارت است از هرگونه اصطلاح، علامت، نشانه، نماد، عدد، طرح یا ترکیبی از این ها که برای محصول یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی به کار می رود و آن ها را از هم متمایز می سازد.

هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند علاوه بر ثبت نام تجاری خود برای بهتر شناخته شدن خدمات و محصولاتش برند خود را نیز به ثبت برساند تا با درج آن بر روی محصولات و هر مکان دیگری خود را بیشتر در ذهن مخاطبان و مشتریان ماندگار سازد.

مزایای ثبت برند

از دیر باز تا کنون انسان همیشه در فکر صعود به قله های آرزوهایش و رسیدن به کمال و پیشرفت بوده است.

چه بسا هستند کسانی که در این راه دست به انجام هرکاری می زنند از جمله سوء استفاده از خلاقیت، فکر و ایده های دیگران، چه بسا هستند کسانی که سال های سال با ایده و خلاقیت خود محصولاتی را طراحی و به تولید رسانده اند.

ولی در اثر غفلت و یا حتی جهل به قانون آن را به ثبت نرسانده اند و به همین خاطر افراد سود جو به راحتی از ایده و محصولات آنان استفاده کرده و حال یک عمر تلاش و زحمت وی را به نام خود تمام کرده اند.

ثبت برند جلوی این سوء استفاده را برای افراد سود جوی متقلب می گیرد.

حال با توضیحات فوق الذکر چند نمونه دیگر از مزایای ثبت علامت را بیان می نماییم:

•           این امکان را به مشتریان می دهند که بتوانند محصولات را از یکدیگر تشخیص بدهند.

•           یکی از ابزارهای تبلیغاتی داشتن یک برند معتبر می باشد.

•           با ثبت برند خود می توان اجازه استفاده آن را به اشخاص ثالث داد و حتی می تواند منبع درآمد مستقیم برای صاحب علامت باشد.

شماره تماس مشاوره و ثبت برند: 09123707174

دسته بندی برند

برند و لوگو را می توان از لحاظ ماهیت آن تقسیم بندی نمود. این دسته بندی لزوماً شامل یک دسته نمی شود و ممکن است یک برند شامل یک یا چند دسته به صورت همزمان باشد پس می توان دسته بندی را به شکل زیر ارائه نمود:

•           برند و لوگو محصول محور باشد. مانند شرکت های دارای محصول و کالا قابل عرضه.

•           برند و لوگو خدمات محور باشد. مانند مدارس و موسسه های آموزشی.

•           برند و لوگو شخص محور باشد. مانند ورزشکارانی که می خواهند تحت نام خود مجموعه ای راه اندازی کنند.برند و لوگو شرکت باشد. مانند شرکتی که نام خود را ثبت می کند تا شخصی نتواند از نام شرکت سوء استفاده کند.

•           برند و لوگو منطقه جغرافیایی باشد. مانند خیلی از مناطق ثبت شده و یا یک شهر خاص که محصولات مخصوص به خود را دارا هستند.

•           برند و لوگو عمومی باشد مانند مراسم های حکومتی.

•           برند و لوگو فرهنگی باشد. مانند مراسم های فرهنگی یک کشور.

•           برند و لوگو مذهبی باشد. مانند یک مسجد و یا کلیسا با نام خاص خود.

 

دلایل ثبت برند

دلایل ثبت برند به شرح زیر می باشد:

•           تضمین می کند که مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.

•           شرکت ها را قادر می کند محصولاتشان را از یکدیگر متمایز سازند.

•           ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها هستند.

•           اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منبع مستقیم درآمد از حق امتیاز ها می باشند.

•           جزء ضروری موافقت نامه های اعطاء نمایندگی هستند.

•           ممکن است دارائی ارزشمند کسب و کار باشند.

•           شرکت ها را تشویق می کند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.

•           ممکن است برای دریافت وام مفید باشد.

 

دسته بندی های برند

برند از لحاظ دسته بندی به ۳ دسته تقسیم می شود:

•           برند های غیر قابل ثبت

•           برند های قابل ثبت

•           ثبت برند های اجباری

که به صورت کامل آنها را تشریح می دهیم.

شرایط ثبت برند در ایران

شرایط ثبت برند در ایران با توجه به موقعیت کشور ما بسیار حائز اهمیت می باشد. خیلی از برند ها و علائم تجاری با توجه به محدودیت های تحمیل شده به کشور ما قادر به فعالیت در ایران عزیز ما نمی باشند.

می توان از این زمان و شرایطی که پیش آمده است به نفع خودمان استفاده کنیم و با توجه به عدم حضور برند های معروف٬ ثبت آن ها را پیش برویم تا زمانی لازم که این مشکلات حل و فصل شود تمامی زمینه های برای استفاده از برند ثبت شده فراهم گردد.

 

لازم به ذکر می باشد که در صورتی که برند به نام شما ثبت گردد شرکت مادر فقط با اجازه صاحب برند می تواند آن محصول را در بازار ایران عرضه کند پس زمان را از دست ندهید.

شماره تماس مشاوره و ثبت برند: 09123707174

نحوه ثبت برند

ثبت برند پروسه ای زمان بری می باشد که با استناد به قانون امکان پذیر می باشد. درصورتی که تمایل به ثبت برند دارید ابتدا می بایست ثبت نام سامانه جهت اخذ کلمه و رمز عبور سامانه مالکیت معنوی انجام شود.

چگونه برند ثبت کنیم؟

بعد از این مهم می بایست اظهارنامه ای را ثبت و ضمائم آن را بارگذاری کرد و جهت بررسی٬ آن را برای اداره مالکیت معنوی ارسال نمود تا کارشناسان آن اداره محترم نظر خود را در مورد اظهارنامه شما بیان کنند.

توجه داشته باشیم که ما با تجربه ای که دارد قابلیت استعلام برند مد نظر شما را قبل از ارسال اظهارنامه را دارد. پس پیشنهاد می کنیم قبل از هرگونه تصمیم گیری با مشاوران ما صحبت کنید تا در زمان و هزینه شما صرفه جویی شود.

استعلام صحیح ثبت برند

بعد از به ثبت رساندن یک شخصیت حقوقی و حتی شخص حقیقی، صاحبان شرکت ها یا اشخاص برای برخورداری از یک سری مزایا مانند اخذ نمایندگی و یا استفاده از تسهیلات بانکی و همینطور معرفی محصولات خود نیاز دارند تا برندی را برای محصولات خود انتخاب کرده و آن را به ثبت برسانند.

جهت برگزیدن و ثبت برند نیاز به شرایط خاصی می باشد. بر اساس قانون ثبت علامت و اختراعات، برند باید نوآورانه، ابتکاری بوده و سبب گمراهی عموم نشود.

 

جدید و نو بودن برند یعنی اینکه برند مورد استفاده بر روی محصول که ارائه گردد، از لحاظ شکلی باید تازه و جدید بوده و قبلاً به وسیله سایرین به ثبت نرسیده و مورد استفاده قرار نگرفته باشد.

باید اشاره داشته باشیم که بر اساس جدول طبقه بندی کالا، زمانی که برای کالای مشخصی علامتی از یک طبقه خاص استعمال گردد، فرد دیگری که بعد از انتخاب علامت مذکور بخواهد جهت کالای خود یک علامت مشابه از طبقه مزبور و از همان علامت قبلی استفاده نماید، اجازه این کار به او داده نخواهد شد.

از آنجایی که حجم برندهای ثبت شده در اداره مالکیت معنوی در طی دهه های اخیر به صورت وسیعی افزایش پیدا کرده است، لذا در حال حاضر انتخاب علائم تجاری یا برند بسیار دشوارتر از گذشته شده است. درصورتی که یک برند به ثبت رسیده باشد دیگر قابلیت ثبت نخواهد داشت.

به خاطر همین مسئله هم می باشد که جهت پیشگیری از رد اظهارنامه برند پیشنهادی، پیش از ثبت برند، باید از برند مد نظر استعلام برند گرفته شود تا مطمئن شد که این برند قبلاً به ثبت نرسیده باشد.

طریقه صحیح استعلام برند قبل از ثبت

قبل از اینکه شما اقدام به ثبت برند کنید؛ باید نخست به پایگاه اطلاعاتی روزنامه رسمی کشور به آدرس http://rrk.ir مراجعه نمائید. برای استعلام برند٬ این سامانه از معتبرترین روش ها برای استعلام برند به شمار می رود.

در این شیوه جهت استعلام برند مد نظر، نخست وارد سامانه مذکور شده و سپس باید به قسمت آگهی های قانونی مراجعه نمائید و با انتخاب برند به عنوان آگهی، قید نام و تکمیل کردن دیگر اطلاعات درخواست شده بر روی گزینه جستجو کلیک کنید.

شما با استعلام برند قبل از ثبت می توانید از کلیه برندهای ثبت شده در ۴۵ طبقه اطلاع پیدا کنید. گاهی اوقات امکان دارد یک برند را مختص کالا یا خدمتی ویژه بدانیم و قصد داشته باشیم که از همان نام در کالا یا سایر خدمات استفاده نمائیم.

بنابراین با استعلام برند پیش از ثبت، از ثبت آن در طبقات دیگر هم اطلاع پیدا می کنیم و دیگر نیازی نیست که جهت آن اظهارنامه ای دیگر تنظیم نمود.

شماره تماس مشاوره و ثبت برند: 09123707174

انتخاب نام برند

انتخاب نام برند امری بسیار دشوار می باشد که با توجه به پیشینه و علاقه شخص متقاضی متفاوت می باشد که در این خصوص موارد اساسی را تشریح می دهیم و جهت تعیین نام برند خود حتماً‌ توسط ما استعلامات لازمه را اخذ نمائید.

جدید و ابتکاری بودن برند

از جمله ویژگی های یک برند ابتکاری بودن آن می باشد به این معنی که علامت باید دارای طراحی و ظرایف شکلی باشد. درصورتی که علامت ساده بوده و با خود جنس اشتباه گردد محصول عرضه شده در بازار مورد حمایت قرار نمی گیرد و آثار خوب تجاری یک علامت ابتکاری را در بر نخواهد گرفت.

از سوی دیگر، ابتکاری بودن برند موجب می شود که اسامی عام (مانند کلمه «شکر») به عنوان برند انتخاب نگردد و همینطور استفاده از خطوط هندسی به شکل لوزی یا دایره و همچنین انتخاب ارقام که نشانگر کیفیت جنس باشد، دارای جنبه ابتکاری نمی باشد اما در صورتی که ارقام استفاده شده با نوع کالا جهت استفاده به عنوان علامت، متمایز باشد، نمی تواند اشکال داشته باشد.

گمراه نکردن مشتری

طراحی برند نباید به گونه ای باشد که مشتری را دچار گمراهی کرده و وی را در تشخیص و تمییز سایرعلایم تجاری که مقداری مشابهت باهم دارند، دچار اشتباه و انتخاب غلط کند.

مثلاً در علائم مرکب امکان دارد در اجزاء دو علامت مرکب از یک کلمه مشابه استفاده شده باشد و سایر اجزاء یکسان و مشابه نباشند به گونه ای که جزء مشابه و مشترک دو علامت میان مالکان آن ها سبب اختلاف و دعوا گردد.

گاهی مواقع امکان دارد، ایجاد اشتباه در نظر مشتری، با انتخاب نام منطقه ای خاص به عنوان برند جهت کالائی مشخص که در اصل میان کالا و آن منطقه هیچگونه ارتباطی وجود ندارد، پیش بیاید به گونه ای که مشتری تصور نماید که این محصول به آن منطقه خاص تعلق دارد و در حقیقت مشتری را در مورد مبداء جنس به اشتباه اندازد و مشتری در انتخاب و خرید کالا دچار اشتباه شود.

لازم به ذکر می باشد که استعلام برند قابلیت استناد ۴۰ درصدی دارد چرا که احتمال دارد در زمان استعلام برند مدنظر شخص دیگری هم به موازات شما و در زمانی زودتر برند و یا اظهارنامه خود را ثبت کرده باشد و در روزنامه رسمی به چاپ نرسیده باشد.

 

مدارک ثبت برند

مدارک ثبت برند تحت مالکیت دو نوع شخصیت حقیقی و حقوقی امکان پذیر می باشد. پس زمانی که می خواهیم مدارک ثبت برند را بیان کنیم می بایست هر دو شخصیت را اعلام کنیم.

توجه باید داشت که می بایست برای اشخاص حقوقی حتماً شخصیت حقیقی به عنوان مدیر عامل و شخص صاحب امضاء به عنوان دریافت کننده ابلاغ ها اعلام گردد. حالا با ذکر این مورد مدارک ثبت برند را به صورت کلی بیان می کنیم.

 

مدارک ثبت برند اشخاص حقیقی

 

مدارک ثبت برند اشخاص حقیقی یا افراد به شرح زیر می باشد:

•           مدارک هویتی برابر اصل شده متقاضی ثبت برند و لوگو که شامل شناسنامه و کارت ملی یا کارت هوشمند می باشد که درصورتی که متقاضی غیرایرانی باشد پاسپورت و کدفراگیر اخذ شده الزامی می باشد.

•           متقاضی می بایست دارای یک کد پستی معتبر و یک آدرس ایمیل و یک خط موبایل به نام خودش باشد که قابلیت استعلام داشته باشد.

•           درصورتی که متقاضی برای اولین مرتبه جهت ثبت برند و لوگو اقدام کند اقرارنامه ای که موسسه تحویل متقاضی داده شده است را در دفتر اسناد رسمی تائید و جهت دریافت شناسه یکتا و رمز تصدیق و تاریخ اخذ اقدام نماید.

•           مجوزی دال بر فعالیت در زمینه ثبت برند و لوگو به نام متقاضی. در صورت فارسی بودن برند جواز کسب, جواز تاسیس, پروانه بهره برداری یا هر مجوز معتبر دیگر و در صورت لاتین بودن برند عضویت اتاق بازرگانی, کارت بازرگانی و یا Enamad سایت که مرتبط به رشته فعالیت و طبقه بندی علامت باشد.

•           درصورتی که برند به همراه لوگو ثبت گردد می بایست لوگو برند در ابعاد ۱۰ در ۱۰ فایل Jpeg که قابلیت تغییر را داشته باشد به موسسه تحویل داده شود.

•           توصیف مختصر در مورد لوگو طراحی شده و اعلام طیف رنگ های به کار رفته در لوگو توسط متقاضی.

•           درصورتی که تمایل به تکمیل پرونده توسط وکیل امور برند باشد امضاء وکالتنامه وکیل توسط متقاضی.

شماره تماس مشاوره و ثبت برند: 09123707174

مدارک ثبت برند شرکت ها یا اشخاص حقوقی

مدارک ثبت برند اشخاص حقوقی یا شرکت ها یا موسسات غیرتجاری به شرح زیر می باشد:

•           مدارک هویتی شخصیت حقوقی برابر اصل شده از جمله اساسنامه با موضوع مرتبط با طبقات انتخاب شده برند و آگهی ثبتی آخرین تعیین سمت و حق امضاء مجاز شخصیت حقوقی که دارای اعتبار باشد و به تائید اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری رسیده باشد.

•           روزنامه رسمی تاسیس و آخرین تعیین سمت و حق امضاء مجاز شخصیت حقوقی که دارای اعتبار باشد.

•           مدارک هویتی برابر اصل شده مدیر عامل شخصیت حقوقی و افراد صاحب امضاء مجاز که شامل شناسنامه و کارت ملی یا کارت هوشمند می باشد که در صورتی که متقاضی غیرایرانی باشد پاسپورت و کدفراگیر اخذ شده الزامی می باشد.

•           متقاضی می بایست دارای یک کد پستی معتبر و یک آدرس ایمیل و یک خط موبایل به نام خودش باشد که قابلیت استعلام داشته باشد.

•           درصورتی که متقاضی برای اولین مرتبه جهت ثبت برند و لوگو اقدام کند اقرارنامه ای که موسسه تحویل متقاضی داده شده است را در دفتر اسناد رسمی تائید و جهت دریافت شناسه یکتا و رمز تصدیق و تاریخ اخذ اقدام نماید.

•           مجوزی دال بر فعالیت در زمینه ثبت برند و لوگو به نام متقاضی. درصورت فارسی بودن برند جواز کسب, جواز تاسیس, پروانه بهره برداری یا هر مجوز معتبر دیگر و در صورت لاتین بودن برند عضویت اتاق بازرگانی, کارت بازرگانی و یا Enamad سایت که مرتبط به رشته فعالیت و طبقه بندی علامت باشد.

•           درصورتی که برند به همراه لوگو ثبت گردد می بایست لوگو برند در ابعاد 6 در 6 فایل Jpeg که قابلیت تغییر را داشته باشد به موسسه تحویل داده شود.

•           توصیف مختصر در مورد لوگو طراحی شده و اعلام طیف رنگ های به کار رفته در لوگو توسط متقاضی.

•           درصورتی که تمایل به تکمیل پرونده توسط وکیل امور برند باشد امضاء وکالتنامه وکیل توسط متقاضی و مهر شخصیت حقوقی.

نکته: برای ثبت برند لاتین حتماً نیاز به کارت بازرگانی یا عضویت اتاق بازرگانی و یا Enamad به نام متقاضی یا مدیر عامل شخصیت حقوقی می باشد.

نکته: درصورت دارا بودن کارت بازرگانی فقط می توان ۵ برند ثبت شده داشته باشید و در صورتی که برند ششم خود را می خواهید ثبت کنید نیاز به یکی از مجوزهای دیگر می باشد.

نکته: درصورتی که برند دارای معنی و مفهوم خاصی نباشد کارت بازرگانی اجباری می باشد.

مالکیت برند ثبت شده

مالکیت برند می تواند از ۱ نفر شخصیت حقیقی و یا حقوقی تا ۱۰۰ نفر تعیین گردند یعنی مالکیت یک برند می تواند برای ۱ نفر تا ۱۰۰ نفر باشند ولی بابت ثبت هر برند و لوگو می بایست فقط یک شخصیت دارای مجوز باشد.

یعنی برای ثبت برند اگر فقط یک نفر مجوز داشته باشد کفایت می کند. میزان تعیین مالکیت اشخاص در برند با درصد تعیین می گردد. تعداد ۱۰۰ نفری که اعلام کردیم به صورت متعادل و عرف می باشد ولی میتوان بی نهایت مالک داشته باشد و میزان درصد کمتر از ۱ درصد به مالکین تعلق گیرد.

عنوان برند ثبت شده

در ثبت برند و لوگو جواب دادن به اولین سوال یعنی اینکه چه نامی برای برند انتخاب کنیم بسیار دشوار است و اهمیت زیادی نیز در آینده بازار تجارت شرکت یا شخص حقیقی خواهد داشت.

انتخاب اسم برند وظیفه مدیر بازاریابی شرکت و یا مشاور تجاری شخصیت حقیقی است. اما یکسری نکات وجود دارد که رعایت کردن آنان می تواند در انتخاب اسم برند به شما کمک کند.

بهتر است که اسمی را که انتخاب می کنید از نظر نگارشی آسان باشد, منحصر به فرد باشد, آینده نگری در آن نهفته باشد.

تلفظ راحت داشته باشد, کوتاه باشد, از مخفف کلمات استفاده نشود, از برند های معروف یا برند دیگری تقلید نکنید, سعی کنید معنی داشته باشد. با رعایت این نکات می توانید یک اسم خوب برای ثبت برند و لوگو انتخاب کنید.

عنوان برند و لوگو یکی از مهمترین مراحل شروع می باشد که می بایست توسط متقاضی انجام گردد به کمک مااستعلام با قابلیت ۵۰ درصدی را اخذ نماید.

عنوان برند باید ساده و روان باشد و قبلاً به ثبت نرسیده باشد و قابلیت ثبت داشته باشد. عنوان برند بهتر است با لوگو شما همخوانی داشته باشد تا در آینده در ذهن ها باقی بماند.

 

شماره تماس مشاوره و ثبت برند: 09123707174

 

 

مراحل ثبت برند 0 تا 100

مراحل ثبت برند از نظر ما به ۹ مرحله تقسیم بندی می شود که به شرح زیر می باشد:

ثبت نام های سامانه ثبت برند

انتخاب نام برند و طراحی لوگو

تکمیل مدارک ثبت برند

تنظیم و ثبت اظهارنامه برند

انتخاب طبقات برند

بررسی اظهارنامه توسط کارشناسان اداره برند

پرداخت روزنامه رسمی نوبت اول برند

پرداخت حق الثبت و روزنامه نوبت دوم و قبول وکالت پرونده برند

مراجعه وکیل و تحویل گواهی ثبت برند

نکته مهم: با توجه به این موضوع که پرونده ها توسط کارشناسان ثبتی مجرب انجام می گیرد و برای هر پرونده وکیل متخصص در امور برند و لوگو پیگیر پرونده هستند متقاضی به هیچ عنوان نیاز به مراجعه حضوری به اداره مالکیت معنوی را ندارد.

نکته: ما تحت هیچ عنوان رقم قرارداد را تغییر نمی دهیم و حتی با تغییر رقم روزنامه های رسمی یا حق الثبت برند و لوگو, پرداخت مبلغ طبق قرارداد پیش می رود.

نکته: قرارداد و فاکتور ارائه شده در ابتداء قرارداد به متقاضی ارائه می گردد.

نکته بسیار مهم: پرداخت مبلغ قرارداد به صورت پلکانی می باشد و با گذشت هر مرحله مبلغ همان مرحله دریافت میشود.

گواهی ثبت برند

مدارک ثبتی که بعد از ثبت به متقاضی تحویل داده می شود شامل موارد زیر می باشد:

•           اظهارنامه تائید شده برند.

•           ابلاغیه تائید برند.

•           روزنامه رسمی نوبت اول ۳ نسخه یکسان.

•           روزنامه رسمی نوبت دوم ۳ نسخه یکسان.

•           گواهی ثبت برند ۱۰ ساله.

 

گواهی ثبت برند یا تصدیق برند

گواهی ثبت علامت شامل تمامی مواردی می باشد که در اظهارنامه تنظیم و ثبت گردیده است. این موارد شامل موارد زیر می باشد:

•           مشخصات مالک یا مالکین برند و لوگو.

•           اجزاء تشکیل دهنده برند.

•           کالا و خدمات و طبقه بندی بین المللی.

•           تصویر لوگو در کادر مخصوص.

•           حق تقدم برند در صورت اعلام.

•           مدت اعتبار ۱۰ ساله با ذکر تاریخ.

•           شماره و تاریخ ثبت اظهارنامه.

•           شماره و تاریخ ثبت علامت.

•           امضاء رئیس اداره مالکیت معنوی ایران.

•           توضیحات در پشت برگه تصدیق.

•           کادر تغییرات که در صورت هر نوع تغییراتی در آن درج می گردد.

•           امضاء رئیس اداره مالکیت معنوی در پشت تصدیق.

شماره تماس مشاوره و ثبت برند: 09123707174

هزینه ثبت برند در ایران چقدر است ؟

هزینه ثبت برند و لوگو شامل دو مرحله می باشد که می توان آن را به قبل از تائید اظهارنامه و بعد از تائید اظهارنامه تفکیک نمود. این موارد را اعلام می کنیم:

 

مرحله اول ثبت برند

•           ثبت نام حساب کاربری و درخواست تائید حساب کاربری.

•           ثبت ۵ مورد اظهارنامه مشابه در طبقات یکسان.

فقط درصورت تائید اظهارنامه برند و لوگو درخواستی و بلامانع بودن از نظر مشابهت و مغایرت, ادامه کار مقدور می باشد.

مرحله دوم بعد از تائید اظهارنامه برند در اداره مالکیت معنوی

•           ثبت یک مورد برند و لوگو تائید شده.

•           پرداخت روزنامه رسمی نوبت اول برند و لوگو (۲ کادر)

•           اعلام وکالت و پرداخت حق التمبر.

•           پرداخت حق الثبت برند و لوگو.

•           پرداخت روزنامه رسمی نوبت دوم برند و لوگو (۲ کادر)

•           دریافت گواهینامه یا تصدیق برند ثبت شده و انحصار ۱۰ ساله برند.

این مطلب را مطالعه کنید :هزینه کامل ثبت برند

هزینه اداری ثبت برند

هزینه های ثبت برند که توسط اداره علامت اخذ میگردد شامل هزینه اظهارنامه و روزنامه های نوبت اول و دوم و حق الثبت برند می باشد. با توجه به حقیقی و حقوقی بودن شخص متقاضی این هزینه ها متفاوت می باشد. در پایان کار هم هزینه حق الثبت برند باید پرداخت شود.

 

باید توجه داشت که  فرآیند ثبت برند و علامت تجاری  بسیار پیچیده و زمان بر می باشد در نتیجه ما می توانیم در این مسیر کنار شما باشیم تا با انجام حرفه ای این مهم شما را یاری رسانیم.

 

مدت زمان ثبت برند دقیقاً چقدر است ؟

مدت زمان ثبت برند و لوگو با توجه به فارسی یا لاتین بودن و همچنین طبقات آن طبقه بندی می شود و بین کارشناسان اداره مالکیت معنوی توزیع می شود. روند کلی ثبت یک برند و لوگو به شرح زیر می باشد:

•           ثبت نام سامانه در صورتی که اولین مرتبه برای ثبت برند و لوگو متقاضی باشد که زمان آن با توجه به همکاری متقاضی از ۱ روز تا زمان تحویل اوراق به موسسه به طول می کشد.

•           تکمیل مدارک اعلام شده که هم در این مقاله و هم در جلسه قرارداد به متقاضی اعلام می شود که با توجه به همت تکمیل متقاضی تعیین می گردد.

•           ثبت اظهارنامه بعد از تکمیل مدارک که ظرف مدت ۲ روز کاری توسط ما انجام می گردد.

•           بعد از ثبت اظهارنامه و تحویل شماره اظهارنامه پرونده در ابتدا به کارشناس طبقه بندی ارجاع می خورد که زمانی بین ۱۰ تا ۷۰ روز با توجه به طبقات و لاتین یا فارسی بودن اظهارنامه به طول می انجامد و بعد از بررسی کارشناس طبقه بندی پرونده ارجاع آن به کارشناس پرونده انجام میگردد.

•           بعد از بررسی کارشناس طبقه بندی پرونده به کارشناس پرونده ارجاع می خورد و زمانی بین ۱۰ تا ۳۰ روز با توجه به طبقات و فارسی و لاتین بودن اظهارنامه به طول می انجامد و کارشناس پرونده در این مرحله می تواند نظر خود را اعلام کند و اظهارنامه را مورد تائید یا نقص یا رد مشروط یا رد اظهارنامه قرار دهد. درصورتی که اظهارنامه تائید شود به مرحله کارشناس مسئول پرونده یا رئیس اداره ارجاع می خورد و در باقی موارد می بایست اصلاحات انجام شود و در صورت رد اظهارنامه می بایست اظهارنامه جدیدی به ثبت رساند و یا نسبت به رد اظهارنامه درخواست بررسی داد.

•           بعد از بررسی کارشناس پرونده به کارشناس مسئول یا رئیس اداره ارجاع می خورد و زمانی بین ۱۰ تا ۲۰ روز با توجه به طبقات و فارسی و لاتین بودن اظهارنامه به طول می انجامد و کارشناس مسئول نظر نهائی را اعلام می کند. در صورتی که کارشناس مسئول یا رئیس اداره اظهارنامه را تائید کند پرونده به روزنامه رسمی جهت چاپ و نشر آگهی ارجاع می خورد.

•           پرداخت روزنامه رسمی نوبت اول و زمان تنفس ۳۰ روزه جهت اعلام شکایت افراد ثالث.

•           بعد از زمان تنفس روزنامه رسمی نوبت اول, پرداخت حق الثبت اظهارنامه زمانی می باشد که زمانی در حدود ۵ تا ۱۰ روز کاری می باشد.

•           اعلام وکالت وکیل انتخاب شده توسط متقاضی که زمانی در حدود ۵ تا ۱۰ روز کاری می باشد.

•           بعد از پرداخت حق الثبت سامانه اجازه پرداخت روزنامه رسمی نوبت دوم زمانی را صادر میکند که زمانی در حدود ۱۵ تا ۲۰ روز کاری می باشد.

•           بعد از پرداخت ها تکمیل مدارک جهت تحویل تصدیق برند و لوگو توسط موسسه ثبتی انجام می گیرد و بعد از مدت حداکثر ۷ روز کاری تصدیق تقدیم متقاضی می گردد.

شماره تماس مشاوره و ثبت برند: 09123707174

مدت اعتبار برند

مدت اعتبار برند و لوگو ۱۰ سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن می باشد. این مدت با درخواست مالک آن برای دوره‌ های متوالی ۱۰ ساله با پرداخت هزینه مقرر، قابل تمدید است‌.

یک مهلت ارفاقی ۶ ماهه که از پایان دوره شروع می شود، برای پرداخت هزینه تمدید، با پرداخت جریمه تأخیر، درنظر گرفته می شود که رقمی حدود یک دوم رقم ثبت برند می باشد.

 

ابلاغیه های ثبت برند

بعد از ارسال اظهارنامه برند برای اداره مالکیت معنوی ابلاغیه های برند و لوگو به شرح زیر به متقاضی اعلام می گردد:

 

•           صدور ابلاغیه تائید یا پذیرش برند

درصورتی که اظهارنامه ارسال شده برای اداره مالکیت معنوی فاقد ایراد و تشابه و رعایت تمامی موارد ذکر شده باشد, اظهارنامه تائید می شود و ابلاغیه تائید یا پذیرش صادر می شود و پرونده به روزنامه رسمی ارجاع می خورد. در صورت تائید اظهارنامه مرحله ۷ به بعد مراحل ثبت برند انجام می شود.

•           صدور ابلاغیه رفع نقص برند

در صورتی که در اظهارنامه ارسال شده به مالکیت معنوی نواقصی باشد و یا کمبود مدارکی وجود داشته باشد این ابلاغیه برای متقاضی به نمایش گذاشته می شود و می بایست نواقص اعلام شده را رفع نمود و بدون پرداخت هزینه مجدد برای کارشناس ارسال نمود تا بررسی مجدد انجام گیرد. لازم به ذکر می باشد هر اظهارنامه برند فقط یک بار قابلیت بررسی مجدد را دارد.

•           صدور ابلاغ رد مشروط برند

با توجه به بررسی و نظر کارشناسان در بعضی مواقع اعلام می کند به عنوان مثال با کاهش طبقات و یا حذف برند و ثبت لوگو و یا برعکس و مواردی از این قبیل قابلیت ثبت اظهارنامه تائید می گردد و این ابلاغیه برای متقاضی ارسال می گردد و در صورت تغییرات و اصلاحات اعلام شده توسط کارشناس پرونده و اعمال موارد ذکر شده توسط متقاضی قابلیت ثبت برند فراهم می گردد.

•           صدور ابلاغ رد برند

درصورتی که کارشناس تشخیص دهد که اظهارنامه دارای اشکالات اساسی و یا تشابه با برند دیگری می باشد با صدور ابلاغیه رد برای متقاضی نظر خود را اعلام می کند و متقاضی ترجیحاً می بایست به دنبال برند و لوگو جدید باشد. چرا ترجیحاً اعلام کردیم؟

چون درصورتی که متقاضی اصرار به ثبت همان اظهارنامه داشته باشد می بایست نسبت به ابلاغیه رد اعلام شده کارشناس ظرف مدت ۳۰ روز اعتراض کند و پروسه پرونده بسیار طولانی خواهد شد (حدوداً ۱ سال) و از لحاظ هزینه چندین برابر می بایست بیشتر از ثبت برند و لوگو جدید هزینه کنند.

طبق تجربه تغییر نظر در مورد ابلاغیه رد صادر شده بسیار درصد پائینی دارد و عملاً نشدنی می باشد. چرا که نظر دادگاه تجدید نظر تقریباً ارجاع شده به نظر رئیس اداره مالکیت معنوی می باشد.

تمدید برند بعد ۱۰ سال

مدت اعتبار برند ثبت شده ۱۰ سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن می باشد. این مدت با درخواست مالک آن برای دوره‌ های متوالی ۱۰ ساله با پرداخت هزینه مقرر، قابل تمدید است‌.

یک مهلت ارفاقی ۶ ماهه که از پایان دوره شروع می شود، برای پرداخت هزینه تمدید، با پرداخت جریمه تأخیر (درصورت دیرکرد)، درنظر گرفته می شود که رقمی حدود یک دوم رقم ثبت برند می باشد.

 

بعد از تصمیم جهت تمدید تصدیق برند می بایست یک نوبت روزنامه رسمی جهت تمدید به چاپ برسد و بعد از گذشت مدت ۳۰ روز از زمان چاپ روزنامه, حق الثبت تمدید برند که ۲ برابر هزینه حق الثبت برند می باشد پرداخت گردد.

شماره تماس مشاوره و ثبت برند: 09123707174

مدارک تمدید برند بعد از ۱۰ سال

مدارک تمدید برند (مدارک ثبت برند) بسیار متفاوت با مدارک ثبت برند می باشد. به اختصار توضیح داده می شود و در صحفه اصلی تمدید برند کاملاً توضیح داده شده است:

•           برابر اصل مدارک هویتی شخصی حقیقی و یا شخص حقوقی

•           برابر اصل مجوزهای ثبت برند

•           اصل تصدیق برند

•           روزنامه رسمی تمدید برند

•           پرداخت حق الثبت تمدید برند

انتقال برند بعد از تحویل گواهی ثبت

برند قابل انتقال می باشد اما برای آن که این انتقال نسبت به اشخاص ثالث معتبر تلقی گردد نحوه انتقال برند از صاحب قبلی به صاحب جدید باید به ثبت برسد.

انتقال هر نوع مالکیت علائم تجاری می بایست با نامه و یک درخواست به طور کتبی توسط مالک به اداره ثبت علائم تجاری و مالکیت صنعتی اظهار شود. هر تغییری از این قبیل با پرداخت هزینه امکانپذیر است. درصورتیکه فرد بخواهد جزیی از علامت خود را واگذار نماید نیز باید اظهارنامه جداگانه تنظیم نماید.

سامانه ثبت برند در سامانه

سامانه مالکیت معنوی سایت iripo.ssaa.ir می باشد. ولی قبل از ورود به سامانه توجه داشته باشید که موارد قانونی و تائیدیه های لازم را اطلاع دارید که منجر به چندباره کاری برای شما نگردد. و رعایت مراحل ثبت برند در کلیه روند پرونده اجباری می باشد.

 

سخن پایانی در زمینه ثبت برند به طور کلی

درصورتی که تمایل به طی شدم مراحل ثبت برند خود دارید و این افتخار را می خواهید به ما بدهید، بعد از تکمیل مدارک ثبت برند که ذکر شده است و همچنین مدارک هویتی مورد نظر برای ما توسط ایمیل زیر ارسال کنید تا در سریعترین زمان و به بهترین کیفیت برند شما به ثبت برسد.

Email: mahdi.shokouhi@gmail.com

 

شماره تماس مشاوره و ثبت برند: 09123707174

 

 


 

فروش برند،خريد برند،فروش علامت،خريد علامت،برند فروشي،خريد علامت تجاري،علامت تجاري فروشي،فروش علامت تجاري،فروش برند تجاري،خريد برند تجاري،برند تجاري فروشي،ثبت برند تجاري،مدارك لازم جهت ثبت،ثبت علائم تجاري،ثبت علامت تجاري،هزينه ثبت،اداره ثبت علائم تجاري،هزينه ثبت،طبقه بندي،خريد نام تجاري،فروش نام تجاري،ثبت برند تجاري،ثبت برند،ثبت علائم،ثبت نشان تجاري،مالکيت صنعتي،نام تجاري فروشي،خريد و فروش،نقل و انتقال،اضافه کالا،اضافه طبقه،مدارك لازم جهت ثبت برند،تمديد،مدارك لازم جهت ثبت علامت تجاري،ثبت طرح صنعتي،مدارك لازم جهت ثبت طرح صنعتي،اختراع،ثبت اختراع،طرح شبنم،ثبت طرح شبنم،مدارك لازم جهت ثبت طرح شبنم،كالاهاي مشمول طرح شبنم،كارت بازرگاني،ثبت كارت بازرگاني،مدارك لازم جهت ثبت كارت بازرگاني

 

 

 

فرم اظهارنامه،09123707174،شرکت با مسئولیت محدود،ثبت علامت تجاری،ثبت نام تجاری،فرم اظهار نامه،ثبت برند تجاری،ثبت برند،اداره ثبت علائم تجاری،ثبت علائم تجاری،قانون چک،شرکت با مسولیت محدود،فروش برند،فرم اظهارنامه حقوقی،ثبت سفارش،ثبت برند در ایران،ثبت اسم تجاری،مراحل ثبت برند تجاری،مراحل ثبت نام تجاری،مراحل واردات خودرو،علامت تجاری،شرکت بامسئولیت محدود،فرم اضهارنامه،ثبت آرم تجاری،خرید برند تجاری،سازمان ثبت علائم تجاری،اعتبارات اسنادی،www.iranbc.ir،اداره ثبت علامت تجاری،اظهارنامه ثبت علامت،برندهای فروشی،تاریخچه گمرک،ثبت نام تجاري،خرید و فروش برند،ثبت برند و نام تجاری،فروش برند تجاری،طبقات علائم تجاری،مراحل ثبت برند،خرید برند،برند تجاری