چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403      18:02
 
 





ثبت علامت تجاری توسط وکلای پایه یک دادگستری، خرید و فروش برند تجاری،علامت تجاری خود را برای فروش به ما بسپارید

 

 

کاربران محترم جهت نوشتن مطلب در تالار گفتگو ابتدا از بالای صفحه ثبت نام کرده و پس از ورود مطالب خود را اضافه و ثبت نمایند

 

 

لطفا تمام فیلدها را پر نموده و رمز عبور خود را بیش از 8 کارکتر انتخاب نمایید

ثبت نام تجاري،ثبت علامت تجاري،ثبت علائم تجاري،ثبت اسم تجاري،ثبت برندتجاري،ثبت لوگو،ترخیص،ترخیص کالا،ترخیص کار،گمرک،گمرکی،ترخیص کالا از گمرک،ثبت سفارش،حق العملکار گمرک، برند تجاری فروشی،علامت تجاری فروشی،نام تجاری فروشی،لوگوی تجاری فروشی،خرید و فروش علائم تجاری،خرید و فروش علامت تجاری،خرید و فروش برند تجاری،خرید و فروش نام تجاری،هزینه گمرکی،,بازرگاني,صادرات واردات,بندرعباس,مسافر,کالا,گمرک,تجارت,بازرگان,ترانزيت,ثبت سفارش,سفارش,پرفرما,پروفرما,کارت بازرگاني,طرح توجيهي,مستعمل,صنايع,کشتراني,ارشاد,حمل ونقل,فاکتور,گواهي مبدا,بيمه,عدل بندي,بانک,برات,برات وصولي,واردات در قبال صادرات,گمرک,تجارت,اظهارنامه,پيشنويس,کنسول گري,اخبار,کالا,مرجع,پشتيباني,محفوظ,خط,ترخيص کالا و خدمات ,ترخيص,کارت ,حق العمل، ثبت نام تجاري در ايران، ثبت نام تجاري محصول، ثبت نام تجاري کالا، مراحل ثبت نام تجاري، سازمان ثبت نام تجاري، اظهارنامه ثبت نام تجاري، فرم ثبت نام تجاري، اداره ثبت نام تجاري، هزينه ثبت نام تجاري، مدارک ثبت نام تجاري، شرايط ثبت نام تجاري، آدرس اداره ثبت نام تجاري، سامانه ثبت نام تجاري، نحوه ثبت نام تجاري، ثبت نام تجاري شرکت ، ثبت نام تجاري بين المللي ، ثبت نام صنعتي، ثبت نام تجاري در سيستم مادريد، ثبت نام تجارتي، ثبت علامت تجاري در ايران، ثبت علامت تجاري محصول، ثبت علامت تجاري کالا، مراحل ثبت علامت تجاري، سازمان ثبت علامت تجاري، اظهارنامه ثبت علامت تجاري، فرم ثبت علامت تجاري، اداره ثبت علامت تجاري، هزينه ثبت علامت تجاري، مدارک ثبت علامت تجاري، شرايط ثبت علامت تجاري، آدرس اداره ثبت علامت تجاري، سامانه ثبت علامت تجاري، نحوه ثبت علامت تجاري، ثبت علامت تجاري شرکت، ثبت علامت تجاري بين المللي ، ثبت علامت صنعتي، ثبت علامت تجاري در سيستم مادريد، ثبت علامت تجارتي، ثبت برند تجاري در ايران، ثبت برند تجاري محصول، ثبت برند تجاري کالا، مراحل ثبت برند تجاري، سازمان ثبت برند تجاري، اظهارنامه ثبت برند تجاري، فرم ثبت برند تجاري، اداره ثبت برند تجاري، هزينه ثبت برند تجاري، مدارک ثبت برند تجاري، شرايط ثبت برند تجاري، آدرس اداره ثبت برند تجاري، سامانه ثبت برند تجاري، نحوه ثبت برند تجاري، ثبت برند تجاري شرکت ، ثبت برند تجاري بين المللي ، ثبت برند صنعتي، ثبت برند تجاري در سيستم مادريد، ثبت برند تجارتي، ثبت علائم تجاري در ايران، ثبت علائم تجاري محصول، ثبت علائم تجاري کالا، مراحل ثبت علائم تجاري، سازمان ثبت علائم تجاري، اظهارنامه ثبت علائم تجاري، فرم ثبت علائم تجاري، اداره ثبت علائم تجاري، هزينه ثبت علائم تجاري، مدارک ثبت علائم تجاري، شرايط ثبت علائم تجاري، آدرس اداره ثبت علائم تجاري، سامانه ثبت علائم تجاري، نحوه ثبت علائم تجاري، ثبت علائم تجاري شرکت ، ثبت علائم تجاري بين المللي ، ثبت علائم صنعتي، ثبت علائم تجاري در سيستم مادريد، ثبت علائم تجارتي، ثبت اسم تجاري در ايران، ثبت اسم تجاري محصول، ثبت اسم تجاري کالا، مراحل ثبت اسم تجاري، سازمان ثبت اسم تجاري، اظهارنامه ثبت اسم تجاري، فرم ثبت اسم تجاري، اداره ثبت اسم تجاري، هزينه ثبت اسم تجاري، مدارک ثبت اسم تجاري، شرايط ثبت اسم تجاري، آدرس اداره ثبت اسم تجاري، سامانه ثبت اسم تجاري، نحوه ثبت اسم تجاري، ثبت اسم تجاري شرکت ثبت اسم تجاري بين المللي ، ثبت اسم صنعتي، ثبت اسم تجاري در سيستم مادريد، ثبت اسم تجارتي، ثبت لوگو تجاري در ايران، ثبت لوگو تجاري محصول، ثبت لوگو تجاري کالا، مراحل ثبت لوگو تجاري، سازمان ثبت لوگو تجاري، اظهارنامه ثبت لوگو تجاري، فرم ثبت لوگو تجاري، اداره ثبت لوگو تجاري، هزينه ثبت لوگو تجاري، مدارک ثبت لوگو تجاري، شرايط ثبت لوگو تجاري، آدرس اداره ثبت لوگو تجاري، سامانه ثبت لوگو تجاري، نحوه ثبت لوگو تجاري، ثبت لوگو تجاري شرکت ، ثبت لوگو تجاري بين المللي ، ثبت لوگو صنعتي، ثبت لوگو تجاري در سيستم مادريد، ثبت لوگو تجارتي،برند لباس،تاپ برند، نام برند،برند برها،انواع برند،برندهای معروف،دانشگاه برند، برند برتر،نام های تجاری،ترخیص خودرو،شرکت ترخیص کالا،گمرک تعرفه،سایت گمرک سایت گمرک ایران،اداره گمرک،سازمان گمرک،آزمون گمرک

 

چگونه برند خود را ثبت کنیم؟ (راهنمای جامع و کاربردی)
آخرین پست 08 آذر 1402 04:04 ب.ظ بوسیله مطمئن بار. 1 پاسخ ها.
مناسب چاپ
مرتب سازی:
بعدیبعدی
شما مجاز به پاسخ به پست نمی باشید.
مولف پیام ها
فکر برترکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:1

--
23 مرداد 1401 02:41 ب.ظ  
ما در این مقاله به شما میگوییم برند چیست، ثبت برند و علامت تجاری چه مزیت هایی برای صاحب آن به وجود می آورد، برای ثبت برند باید کجا برویم و چه مدارک و شرایطی لازم دارد.

آنچه در اینجا می گوییم صفر تا صد ثبت برند تجاری در ایران است و هیچ بخش یا هزینه پنهانی غیر از مواردی که گفته می شود وجود ندارد. به شما اطمینان می دهیم که پایان مطالعه این مقاله، شما با همه مراحل ثبت و هزینه های آن کاملا آشنا شوید و در نهایت چگونه برندتان را ثبت کنید.


ثبت علامت تجاری

تولید کنندگان و صاحبان مشاغل همیشه برای محصولات خود، نامی را انتخاب می کنند که بعد از اینکه توسط بازار هدف (مشتریان ) شناخته شد ، مطرح می شود.

اولین اقدام برای آغاز فعالیت تجاری، چه تولیدی و چه خدماتی، انتخاب و ثبت علامت تجاری است. این نام تجاری خدمات یا محصولات شما را از سایر رقبا متمایز می سازد و مشتریانتان شما را به آن نام می شناسند.

حقیقتا هر شرکتی که اقدام به گزینش و ثبت علامت تجاری می کند محصولات خود را متمایز ازدیگر محصولات مشابه بازار می کند. تمایزی که به هنگام دیدن یا شنیدن نام آن علامت تجاری می تواند یاد آورنده خصایص و ویژگی های مخصوص آن محصول باشد.

بنابراین ثبت علامت تجاری فقط داشتن یک نام یا یک علامت نیست بلکه معیاری است برای شناساندن شما در بازارهای ملی و جهانی.

راهنمای ثبت برند : ثبت برند تجاری

بعد از انتخاب کردن نام تجاری اولین کاری که می بایست انجام بدهید ثبت برند یا علامت تجاری شماست. یعنی اینکه شما آن نام تجاری را در سامانه اداره مالکیت معنوی کشور ( که متولی ثبت علائم تجاری در ایران می باشد ) ثبت کنید تا رسمیت پیدا کند و هیچ شخص یا شرکتی بعدها نتواند از آن علامت یا نام در حیطه فعالیت شما، استفاده کند.


گام اول چیست؟

ثبت برند و لوگو

گام اول این است که بدانید چه مراحلی در پیش دارید و چه مجوزی باید داشته باشید، مدارک لازم جهت ثبت برند چه می باشد؟ هزینه ثبت برند و مدت آن چقدر است؟

با دانستن اینهاست که تازه تصمیم می گیرید اصلا برند ثبت کنید یا خیر، شاید اصلا مدارک لازم برای ثبت را نداشته باشید.

ما در ثبت شرکت فکر برتر، علاوه بر مشاوره قبل از اقدام به ثبت برند و لوگو، نکات لازم در مورد انتخاب برند یا طراحی لوگو و علامت تجاری را نیز ذکر می کنیم تا با داشتن برندی خلاقانه و جذاب کسب و کار بی نظیری را راه اندازی بزنید.

مراحل ثبت برند

در اینجا در 11 مرحله ما همه مراحل ثبت برند را برای شما بطور واضح توضیح می دهیم.

1) انتخاب نام برند
جذابترین مرحله، انتخاب نام و علامت است. اگر که با یک نام در حال فعالیت هستید و قصد دارید همان را ثبت کنید باید به مرحله دوم بروید.

ولی اگر هنوز نام تجاری خود را انتخاب نکرده اید باید دو نکته را درنظر بگیرید:

این نام نمی بایست قبلا ثبت شده باشد
قابلیت ثبت داشته باشد. یعنی جزء نام هایی که قابلیت ثبت ندارند، نباشد. در ادامه این دسته از نام ها گفته ایم.
2) استعلام نام قبل از ثبت
بعد از انتخاب نمودن نام برند، شاید از نقطه نظر خود شما، برندی که برای شرکت یا واحد صنعتی، تولیدی یا خدماتی خود در نظر گرفته اید برند تک باشد و تا به حال شبیه به آن را ندیده باشید؛ اما شما این ادعا را نمی توانید داشته باشید که همه برندهای ثبت شده در حوزه فعالیت خودتان را برای مشابهت با برند خودتان، بررسی کرده و نتیجه گرفته اید که نام که انتخاب کرده اید تک است.

با استعلام برند قبل از ثبت در سایت ما، می توانید به راحتی و بدون صرف زمان یا هزینه، از وجود یا عدم وجود تشابه در برند پیشنهادی خود با دیگر برندهای ثبت شده تا به حال اطمینان پیدا کنید.

اگر قبل از اقدام در سامانه، از نام انتخابی خود استعلام نگیرید امکان دارد بعد از صرف زمان و هزینه ای که برای انجام مراحل بعدی می کنید با اخطار رد برند متوجه تشابه در آن شوید که در این صورت هم ، زمان و هم انرژی و هزینه خود را هدر کرده اید.

توجه کنید اگر در طبقه ای که قصد ثبت برند در آن را دارید برندهای متشابهی پیش از این ثبت شده باشند برند پیشنهاد شده شما رد خواهد شد.

این عدم تشابه را پیش از اقدام به ثبت، می توانید به صورت آنلاین در وب سایت ما استعلام کنید. استعلام برند قبل از ثبت درصد موفقیت شما در ثبت آن برند، نشان می دهد.

با اطلاع از این موضوع می توانید بدون اینکه وقت و هزینه زیادی صرف کنید در صورت وجود مشابهت اقدام به تصحیح و ایجاد تغییر در برند خود نمایید.

استعلام آنلاین از طریق مراجعه به وب سایت ثبت شرکت فکر برتر پیشنهادی است که بدون صرف هزینه اضافی این کار را برای شما آسان می کند. برای استفاده از سامانه استعلام آنلاین برند قبل از ثبت ، نیاز به هیچ تخصصی ندارید.

3) آماده نمودن مدارک لازم
در ارتباط با مدارک مورد نیاز برای ثبت برند به ادامه همین متن بروید تا به طور مفصل از توضیحات مربوط برای جمع کردن مدارک لازم استفاده کنید. اسکن این مدارک باید اول هنگام نام نویسی در سایت اداره مالکیت بارگذاری شود.

فقط بعد از تایید اولیه برند در سایت است که می بایست نسخه فیزیکی مدارک را تحویل اداره ثبت بدهید و تا قبل از آن نیاز نیست.

4) ثبت اظهارنامه در سایت اداره مالکیت
پس از آماده کردن مدارک لازم در حقیقت شروع پروسه ثبت برند تجاری از اینجاست که وارد وب سایت مالکیت معنوی کشور می شوید. با ورود به بخش ثبت نام باید با وارد کردن مشخصات اولیه اقدام به ثبت نام کنید.

بعد از ثبت نام اولیه برای تایید حساب کاربری در سایت اداره مالکیت معنوی، باید با یک برگه که سایت اداره در اختیار شما میگذارد به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه و گواهی امضا برای تایید حساب بگیرید و بعد با بارگذاری آن در سایت، نام کاربری و کلمه عبور دریافت کنید.

بعد از تایید حساب کاربری، به بخش ثبت اظهارنامه برند مراجعه کنید و در اینجا لازم است برخی مدارک مثل کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، جواز فعالیت، نمونه برند پیشنهادی در اندازه 6*6 سانتی متر و در صورت ثبت برند لاتین، کارت بازرگانی خودتان را در سیستم آپلود نمایید.

اظهارنامه شما توسط سه کارشناس اداره به نوبت بررسی می شود و پیامک تایید آن برایتان ارسال می شود البته اگر تمام مراحل را به صورت کاملا اصولی طی نموده باشید

زمان بررسی پرونده شما به دلیل حجم پرونده های ارسال شده حداقل 10 روز و حداکثر 30 روز حدودا زمان خواهد برد.

5) پرداخت هزینه اظهارنامه در سایت
بعد از اقدام به تکمیل اظهارنامه، بایستی هزینه مربوط به ثبت اظهارنامه را هم پرداخت کنید تا سامانه اظهارنامه شما را ثبت کرده و روند بررسی پرونده شما را شروع کند. سپس فرمی به شما می دهند که حاوی اطلاعات کاربری است.

با مراجعه دوباره به سامانه مالکیت معنوی می توانید با وارد کردن اطلاعات فرم، نام کاربری و پسورد خود را بگیرید. حفظ این اطلاعات جزء ملزومات مراجعه های بعدی شما به حساب می آید.

7) چاپ آگهی تقاضای ثبت در روزنامه رسمی
بعد از بررسی اظهارنامه شما در مدت 10 تا 15 روز، اگر که ثبت برند شما بدون مانع تشخیص داده شود، درخواست ثبت برند شما به روزنامه رسمی ارسال می گردد. در اینجا می بایست هزینه روزنامه رسمی برای آگهی نوبت اول را پرداخت کنید.

چاپ آگهی مورد نظر در روزنامه رسمی و ارسال آن به آدرس شما امکان دارد حدود یک هفته طول بکشد.

چاپ آگهی تقاضا در روزنامه رسمی به دلیل آن است که هر شخص حقیقی یا حقوقی نسبت به ثبت آن اعتراض کند حقوق مدنی او اجازه اعتراض به ثبت را می دهد.

در قانون تجارت کشور ما یک ماه برای این منظور فرصت داده می شود. بعد از یک ماه در صورتی که هیچ گونه اعتراضی از طرف شخص ثالث صورت نگرفت، شما می توانید حق ثبت برند را پرداخت کنید و ثبت را قطعی نمایید.

دقت کنید که گفتیم چاپ آگهی تقاضای ثبت نه چاپ آگهی ثبت برند.

در واقع قانون مدنی کشور ما علاوه بر بررسی هایی که کارشناسان اداره مالکیت معنوی کشور و سیستم های استعلام آنلاین برای وجود نداشتن برند مشابهی قبل از این برند انجام می دهند به افراد حقیقی و حقوقی این حق را داده که اگر اعتراضی به برند پیشنهاد شده دارند و یا فکر می کنند که برند پیشنهاد شده مشابه برند و علامت تجاری آنهاست می توانند مراتب اعتراض خود را اعلام نموده و درخواست کارشناسی دوباره نمایند.

بعد از واریز هزینه مربوط به روزنامه رسمی نوبت اول تقاضای ثبت برند پیشنهادی شما شاید بعد از یک هفته چاپ شود. طبق قانون، زمان 30 روزه برای انتظار به اعتراض ، لحاظ شده است.

اگر اعتراضی به شکل رسمی به آن علامت تجاری صورت بگیرد که برند پیشنهادی دوباره مورد کارشناسی قرار می گیرد اما اگر در این مدت اعتراضی ثبت نشد، پیامی مبنی بر ثبت برند بلامانع است دریافت خواهید کرد.

8) مراجعه حضوری به اداره مالکیت
در صورتی که شخصی برای ثبت علائم تجاری شما اعتراضی نداشته باشد، پس از گذشت 30 روز از چاپ روزنامه رسمی، اظهارنامه ثبت شده از طرف کارشناسان ، تایید خواهد شد.

این موضوع در قالب پیامک به اطلاع شما خواهد رسید. بعد از دریافت پیامک تایید لازم است به شکل حضوری به اداره مالکیت معنوی کشور مراجعه کنید و اقدام به تشکیل پرونده نمایید. به خاطر داشته باشید که می بایست اصل یا کپی برابر اصل همه مدارکی را که موقع ثبت آنلاین اظهارنامه آپلود کرده اید به همراه خود داشته باشید.

9) پرداخت حق ثبت برند
پس از اینکه ثبت علامت بدون مانع تشخیص داده شد و اصل مدارک یا کپی برابر اصل آن به اداره تحویل گردید، در سامانه ثبت برند به شما اجازه داده خواهد شد که حق ثبت را پرداخت کنید.

هزینه حق ثبت برای یک طبقه به شرح زیر است:

ثبت برند حقیقی 120 هزار تومان + به ازای هر طبقه اضافه 10 هزار تومان

ثبت برند حقوقی 240 هزار تومان + برای هر طبقه اضافه تر 20 هزار تومان

یعنی اگر شما یک برند شخصی را در 3 طبقه ثبت می کنید هزینه حق ثبت آن اینطور محاسبه می شود.

120 هزار تومان ( برای یک طبقه پایه ) + 20 هزار تومان ( به ازای دو طبقه اضافه تر ) در مجموع 140 هزار تومان به ازای 3 طبقه

10) پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت دوم
ولی چرا روزنامه دوم؟ پس از طی مراحل بالا و پرداخت حق الثبت برند در سامانه این برند به شما تعلق می گیرد، اما لازم است این موضوع به اطلاع همه برسد. پس برای بار دوم ، تحت عنوان آگهی رسمی ثبت علامت تجاری در روزنامه رسمی چاپ می شود که این برند در فلان طبقه به نام فلانی ثبت شد.

گواهینامه 10 ساله ثبت برند
مرحله آخر تحویل گرفتن گواهی 10 ساله برند است. بعد از چاپ دو روزنامه رسمی، یک نسخه از این دو روزنامه را می بایست به همراه اظهارنامه ثبت برند و نمونه برند 6*6 (10 تصویر در یک صفحه) به اداره مالکیت معنوی برده و با ارائه رسید، غول مرحله آخر را شکست داده و سند برند ثبت شده را تحویل بگیرید.

اگر با ما همکاری می کنید دیگر لازم نیست که خود اقدام به طی این پروسه کنید یا حضورا به مرکز مالکیت معنوی کشور بروید بلکه همه امور اداری، پرداخت هزینه های روزنامه رسمی، حق ثبت و تشکیل پرونده توسط ثبت شرکت فکر برتر انجام می شود.

مدارک لازم جهت ثبت برند

مدارک ثبت برند اگر که به نام شخص حقیقی باشد یا به نام اشخاص حقوقی و شرکت ها با هم فرق دارد.

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی متقاضی ثبت برند:

کپی شناسنامه شخص حقیقی
کپی کارت ملی شخص حقیقی
کپی کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن برند پیشنهادی)
کپی مجوز فعالیت ( یک نوبت باید در دفاتر اسناد رسمی تایید شود )
اطلاعاتی مثل آدرس، کد پستی، آدرس الکترونیکی، شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت شخص حقیقی

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی متقاضی ثبت برند:

کپی شناسنامه تمام افراد اعم از مدیران، سهامداران یا شرکا که در شرکت مورد نظر حق امضا دارند.
کپی کارت ملی همه افراد اعم از مدیران، سهامداران یا شرکا که در شرکت مورد نظر حق امضا دارند.
کپی مجوز فعالیت
کپی روزنامه رسمی تاسیس
کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات
کپی کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن برند پیشنهادی)
اطلاعاتی مثل آدرس، کد پستی، آدرس الکترونیکی، شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت افرادی که در شرکت حق امضا دارند.

مدت زمان ثبت برند

در حالت کلی مدت زمان ثبت برند در ایران از دو ماه کمتر نیست. این مدت زمان از مجموع زمان لازم برای بررسی تقاضا به وسیله کارشناسان، اقدام به تشکیل پرونده حضوری، انتظار برای چاپ روزنامه رسمی و مدت سی روزه اعتراض به ثبت برند، چاپ روزنامه رسمی دوم و مراجعه حضوری برای دریافت سند مالکیت برند ثبت شده نشات می گیرد.

گواهی ثبت علامت تجاری

ما در ثبت شرکت فکر برتر صدها برند را برای مشتریان خود ثبت کرده ایم ، افتخار می کنیم که بتوانیم در مسیر برندسازی کسب و کارتان در کنار شما باشیم.

همانطور که در بالا گفتیم برای ثبت علائم تجاری در ایران باید یک مجوز فعالیت داشته باشید و برندتان قبلا ثبت نشده باشد، برای جواز هم مجوز های مختلفی است که مورد تایید می باشد.

به طور مثال برای ثبت برند شرکتی، اساسنامه شرکت در صورتی که موضوع فعالیتتان مرتبط باشد همراه با یک مجوز فعالیت مورد تایید می باشد که این مجوز می تواند جواز تاسیسی باشد که 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

چه برندی را نمی توان ثبت کرد؟

برندهایی که مجوز ثبت برای آنها صادر نمی گردد غالبا یکی از ایرادات ذکر شده در ذیل را در بر دارند:

برندهایی که در آنها از علائم رسمی کشور استفاده شده مانند نشان جمهوری اسلامی ایران یا آرم هلال احمر و …
برندهایی که پیش از این ثبت شده اند (برای مواجه نشدن با این مشکل، استعلام برند قبل از ثبت به صورت حضوری یا آنلاین، توصیه می گردد)
برندهایی که خلاف عفت عمومی یا نظم جامعه هستند.
برندهایی که در آنها عباراتی منسوب به ایران همچون انقلاب یا دولت و غیره وجود داشته باشد.
برندهایی که عبارت به کار رفته آنها به شکل کلی یا عمومی باشد مثل پارچه و …

آیا اجباری در ثبت برند وجود دارد؟

قانون تجارت کشور ثبت برند را به جز موارد زیر برای هیچ شرکت یا واحد تولیدی، خدماتی و تجاری اجبار ننموده است:

ثبت برند لوازم آرایشی که به شکل مستقیم روی پوست استفاده می شوند
داروهای مخصوص مورد استفاده پزشکان
محصولات غذایی عرضه شده در بسته بندی یا ظرفهای مخصوص
نوشیدنی و آب میوه های گازدار
ثبت لوگو
ثبت لوگو در حقیقت همان ثبت علائم تجاری است با این تفاوت که همراه اسم برند یک لوگو و نشان تجاری هم هنگام ارسال درخواست، ارسال می گردد.

اعتبار برند ثبت شده چقدر است؟

در ابتدای اقدام به ثبت برند اظهارنامه ای تکمیل می گردد که اعتبار برند ثبت شده از تاریخ تکمیل آن شروع می شود و 10 سال ادامه دارد.

پس از تمام شدن این 10 سال به مالک برند فرصت 6 ماهه برای تمدید داده می شود که در صورت عدم تمدید، برند مذکور می تواند به اسم شخص حقیقی یا حقوقی دیگری ثبت شود.

موضوع دیگری که در ارتباط با هزینه ثبت برند باید به آن توجه داشت این است که نوع شرکت هم تاثیر زیادی بر روی هزینه ها دارد. برای مثال هزینه ثبت برند برای شرکت های سهامی عام، شرکت های سهامی خاص و شرکت های مسئولیت محدود ، فرق هایی دارد که البته این هزینه برای شرکت های سهامی عام بیشتر از سایر شرکت ها است، لازم به ذکر است که این موضوع برای برندهای حقوقی مورد استفاده است و هزینه ثبت برند برای شخص حقیقی متفاوت می باشد.

هزینه ثبت برند و لوگو، آیا تفاوتی دارند؟

در مطالب بالا گفتیم که هزینه ثبت برند به فاکتورهای زیادی بستگی دارد و در این بخش قصد داریم در رابطه با این فاکتورها مطالبی را ذکر کنیم.

ثبت اظهارنامه هزینه هایی را به دنبال دارد که هزینه این اظهارنامه برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است.
برای هر برند طبقه هایی وجود دارد که ثبت هر طبقه هزینه خاصی را به دنبال دارد.
در ادامه هزینه ای از شما گرفته می شود که به حق الثبت معروف است، این هزینه برای ثبت نشان تجاری شما گرفته خواهد شد.
هزینه دیگری هم موقع ثبت برند از شما دریافت می گردد و برای تمدید زمان برند شما می باشد.
در حالت کلی هر برند فقط ده سال انقضا دارد و در هر دوره تمدید مبلغ حق الثبت از شما گرفته خواهد شد، لازم به تذکر است که در صورت دیر کرد برای پرداخت این هزینه جریمه می شوید و باید نصف هزینه حق الثبت را هم به عنوان جریمه پرداخت کنید.

انتقال قرارداد هم هزینه دیگری برای شما به دنبال دارد.
مجوز بهره برداری و فکس هم هزینه ای جداگانه را به دنبال خواهد داشت.
هزینه ای هم بابت فسخ یا خاتمه باید پرداخت کنید که به ازای هر طبقه این هزینه هم بیشتر خواهد گردید.
در صورتی که اظهارنامه تنظیم شده اصلاح لازم داشته باشد، هزینه ای هم بابت این اصلاح پرداخت خواهید نمود.
در صورتی که به انتقال اظهارنامه نیاز دارید، هزینه ای هم بابت آن پرداخت خواهید نمود.
ثبت تغییرات هم هزینه جدایی را برای شما به دنبال خواهد داشت که البته اگر این تغییرات ، برای انتقال مالکیت باشد، هزینه ای را پرداخت نخواهید کرد، در هنگام پرداخت هزینه ها به شرکت های ثبتی به این مورد توجه کنید.
یک گواهی المثنی هم برای شما صادر میگردد که هزینه دیگری را هم برای شما به دنبال دارد.
بعد از ذکر مطالب بالا حال باید به نکته خیلی مهمی اشاره کنیم که باعث خوشحالی و رضایت شما می شود.. کارشناسان ما در ثبت شرکت فکر برتر به دنبال این هستند که کارهای ثبتی را برای شما ، آسان کنند، از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که در انتخاب شرکتی که کارهای ثبتی شما را انجام می دهد، نهایت دقت را داشته باشید تا نیازهای شما به درستی برطرف شود.
در مطلب بالا هزینه هایی را ذکر کردیم که مرکز مالکیت معنوی برای ثبت برند از شما دریافت می کند و باید بدانید که از این هزینه ها مبلغی به شرکت ارائه دهنده خدمات تعلق نمی گیرد، اما به هر حال کارشناسان ما برای آن که خدماتی را به شما ارائه دهند، هزینه مشخصی را می گیرند که این هزینه ها متناسب با خدماتی است که به شما ارائه می شود، به همین منظور برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.
مطمئن بارکاربر آفلاین می باشد
New Member
New Member
Posts:1

--
08 آذر 1402 04:04 ب.ظ  
درود

من یک سایتی با ادرس www.motmaenbaar.ir دارم و قبلا دامنه دات کامش هم مال خودم بوده کارمم باربری اسباب کشی هست میخواستم برند رو ثبت کنم چون برای سایتم هزینه کردم اما قبلا ثبت شده میشه راهنمایی کنید باید چیکار کنم؟
شما مجاز به پاسخ به پست نمی باشید.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com